Banöppning 26:e april

Publicerat: 2023-04-14 - 14:58 - Skrivet av John Held Barkskog

Onsdag 26:e april kl 09:00 öppnar vi banan för spel. Ni kan redan nu boka era starttider via Min Golf. Vår banpersonal kommer göra allt de kan för att vi ska ha en fin bana tills vi öppnar. Vi hoppas och tror på mycket sol och höga temperaturer under nästa vecka för att få igång växtligheten.

Den nya övningsgreenen behöver växa till sig innan den kan öppnas med preliminärt datum runt midsommar. Övningsområdet på Grytsberg kommer finnas kvar och kan troligtvis öppnas redan den 22:a april.

På banan har vi fått mycket gjort under vintern. Framförallt rensning av sly, mycket tack vare riktade insatser från er medlemmar. Ni kommer märka av några förbättringar, allt i linje med att vi ska öka spelupplevelsen.

T ex utslaget på hål 3 från tee 52 som ger en bättre spellinje från tee då vi tagit ned ett träd. På hål 16 har vi fått upp elstängsel för att förhindra att vildsvinen kommer på besök igen. Detta innebär att vi kommer ha en ny outgräns på höger sida, för att kompensera detta kommer ni gilla att det är mer lättillgängligt att komma åt green då vi tagit ned 3 träd för att ge fler inspelsmöjligheter.

Vi kommer göra små förbättringar med banan under säsongen som t ex jämna ut några tees, och fixa till gamla diket på 7:an. I klubbhuset sitter en lista på tänkta åtgärder på banan under säsongen.

Kom ihåg att vi har städdag nu på söndag 16:a april mellan kl 09:00-14:00, anmäl er gärna innan till banchef@solbackagk.se vi bjuder på korv med bröd och kaffe.

Varmt välkomna till en ny golfsäsong på Solbacka GK!