Solbacka - klart för infyttning den 19 juni

Publicerat: 2022-03-16 12:00 - Skrivet av John Held Barkskog

Vi flyttar till ett helt nytt klubbhus på Solbacka med entre i omedelbar anslutning till nya hål 1 (hittillsvarande 15).

Där kommer du att mötas av reception, shop och en ny Trackman, en datoriserad utslagsplats inomhus där du kan kolla slaglängd, bollflykt m m. I omedelbar anslutning finns en terrass med utsikt över banan och Kyrksjön. Vi kommer också för första gången att ha tillgång till omklädningsrum och en spa-anläggning med en utomhuspool där våra fullvärdesmedlemmar den här säsongen har fritt tillträde. Före eller efter rundan kan du också njuta av utbudet i den nya restaurangen. Vi får också tillgång till klubbförvaring och generösa utrymmen för olika klubbaktiviteter, inte minst för våra medlems- och tävlingskommittéer.

Vår nygamla driving range med 20 utslagsplatser kommer också att stå klar. Däremot kommer övningsgreenen inte att vara klar till flytten, men du som medlem kommer hela säsongen att kunna utnyttja både greenen och chipområdet på Grytsberg.

Redan från och med inflyttningen kommer vi också att kunna erbjuda attraktiva golfpaket med inkvartering i 40 helrenoverade hotellrum.

Banan läggs om redan från säsongstarten

Vi återgår till den ursprungliga lay-outen som innebär att hål 1 (nuvarande 15) utgår ifrån Solbacka. Innan flytten börjar vi våra rundor som förra året på ett omskyltat hål 5. För att minska risken för kollisioner gör vi också en rockad på Kolunda där du inleder den bandelen med nuvarande hål 4. Du avslutar med nuvarande korthålet 3 innan du fortsätter med nuvarande hål 9. Klubbhus, driving range och övningsområde kommer att vara intakt på Grytsberg under inledningen av säsongen.

Vill du veta mer om flytten finns klubbchefen Stefan Lindell och vår pro John Held Barkskog på Grytsberg tisdagar-torsdagar för att svara på frågor kring flytten.